Dane kontaktowe:
gosiek@umk.pl
56 611 31 01
Konsultacje w semestrze zimowym 2017/2018:
poniedziałek: 12.00-13.00, Gagarina 13A, p. 4
środa: 11.00-12.00, Gagarina 13A, p. 4
Studia magisterskie z zakresu metod komputerowych w edukacji rozpoczęła w 1993 roku na kierunku Pedagogika (UMK). Tytuł magistra uzyskała w 1998 r. broniąc pracę pt. „Tworzenie aplikacji multimedialnej”. W październiku 1999 roku rozpoczęła studia doktoranckie w Instytucie Pedagogiki UMK, Zakładzie Technologii Kształcenia, które ukończyła w 2004 roku. Pracę doktorską nt. „Umiejętności informacyjne gimnazjalistów a szkolne modele nauczania informatyki” pod kierunkiem naukowym prof. dra hab. Bronisława Siemienieckiego obroniła 6 czerwca 2005 roku i Decyzją Rady Wydziału Humanistycznego otrzymała tytuł doktora nauk humanistycznych. W roku 2000 ukończyła Podyplomowe Studium Logopedyczne na Uniwersytecie Gdańskim. W latach 1999, 2002, 2003 pracowała jako nauczyciel informatyki w Szkole Podstawowej Nr 21 (później Gimnazjum nr 21) w Toruniu. W latach 2003-2013 pracowała jako nauczyciel technologii informacyjnej w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu. Od 1.11.2005 do 31.08.2007 roku pracowała jako adiunkt w Instytucie Pedagogiki UMK w Toruniu. Po utworzeniu Wydziału Nauk Pedagogicznych od 01.09.2007 roku pracuje jako adiunkt w Katedrze Dydaktyki i Mediów w Edukacji.
Publikacje:
-
Aplikacja multimedialna – podstawowe narzędzie technologii informacyjnej [w:] Technologia informacyjna w zmieniającej się edukacji, Wyd. Naukowe Wyższej Szkoły Suwalsko-Mazurskiej, Ciechocinek-Suwałki 2000, s. 181-185
-
Internet jako źródło tworzenia nauczycielskich przewodników wspierających lekcję [w:] I Konferencja Edukacja informatyczna, Čeladná – Podolánky, 23 – 26 marca 2001, Wyd. Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2001, s. 41-42
-
Technologia informacyjna a współczesna edukacja [w:] red. Siemieniecki B., Technologia informacyjna w polskiej edukacji, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2002, s. 110-113
-
Inicjatywy na rzecz popularyzacji technologii informacyjnej w Polsce [w:] red. Lewowicki T., Siemieniecki B., Rola i miejsce technologii informacyjnej w okresie reform edukacyjnych w Polsce, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2002, s. 139-144
-
Elektroniczne książki [w:] Pedagogika i Informatyka, materiały pokonferencyjne, Cieszyn 28-29.05.2002, s. 282-286
-
XVII Ogólnopolska Konferencja „Informatyka w Szkole”, UMK Toruń 18-21.09.2002 r. [w:] Kognitywistyka i Media w Edukacji, 1-2/2002 (6), Wyd. A. Marszałek, Toruń 2002, s. 278-279
-
III Krajowa Konferencja Technologia informacyjna w zmieniającej się edukacji Toruń, 12-14 maja 2003 r. [w:] Kwartalnik Edukacyjny 2(32) 2003; Wychowanie na co dzień, Numer 10-11 (121-122) Październik-Listopad 2003, s. 41-42 (współautorka: Laszkowska J.)
-
NetOp School – system zarządzania i monitorowania pracy uczniów [w:] red. Lewowicki T., Siemieniecki B., Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2004, s. 562-566
-
Technologia informacyjna w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość [w:] red. Siemieniecki B., Kształcenie na odległość w świetle badań i analiz, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2005, s. 75-89 (współautorka: Zacniewska J.)
-
Rola oprogramowania open source w kształceniu umiejętności informacyjnych uczniów [w:] red. Migdałek J., Zając M., Informatyczne przygotowanie nauczycieli. Kompetencje i standardy kształcenia, Wyd. Nauk. AP, Kraków 2006, s. 376-383
-
Umiejętności informacyjne jako podstawa funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym, Silva Rerum, Nr 10/11 2007, s. 18-27
-
Znak, znaczenie, kontekst w teorii informacji – określenie terminów [w:] Kognitywistyka i Media w Edukacji, Nr 1-2 (2007), s. 58-67
-
Kształtowanie umiejętności informacyjnych metodą WebQuest [w:] T. Lewowicki, B. Siemieniecki (red.), Media w procesie informacyjno-komunikacyjnym, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2008, s. 42-53
-
Otwarte zasoby edukacyjne – wyzwanie edukacji XXI wieku [w:] Zespół Ośrodka Kształcenia Na Odległość OKNO PW (red.), Postępy e-edukacji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2008, s. 74-83
-
Oprogramowanie open source w praktyce edukacyjnej [w:] W. Kwiatkowska (red.), Edukacja czytelnicza i medialna. Skrypt dydaktyczny dla nauczycieli studiów podyplomowych, Wydawnictwo UMK, Toruń 2008, s. 87-115
-
Kształcenie umiejętności medialnych z perspektywy globalnej kultury medialnej – kluczowe pytania programu CML MediaLit Kit, [w:] Współczesne problemy kształcenia na odległość, pod red. T. Lewowickiego, B. Siemienieckiego, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2009, s.165-172.
-
Rola nowoczesnych technologii w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów [w:] red. K. Wenta, E. Perzycka, Edukacja informacyjna. Neomedia w społeczeństwie wiedzy, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2009, s. 303-312
-
Wychowanie informacyjne w odniesieniu do teorii Kazimierza Sośnickiego [w:] red. B. Siemieniecki, Współczesne odniesienia edukacyjne do pedagogiki Kazimierza Sośnickiego, Wydawnictwo A. Marszałek, Toruń 2009 r., s. 158-166
-
Wiki jako przykład zbiorowej edycji informacji w sieci komputerowej [w:] red. D. Siemieniecka, Współczesne konteksty edukacyjne technologii informacyjnej, Wydawnictwo A. Marszałek, Toruń 2009 r., s. 208-214
-
Naukowy rodowód własny – jubileuszowe refleksje [w:] W. Kwiatkowska, A. Siemińska-Łosko (red.), W kręgu edukacji informatycznej i medialnej, Wydawnictwo A. Marszałek, Toruń 2010 r., s. 89-100
-
Web 2.0 – nowy model nauczania–uczenia się? [w:] red. J. Migdałek, W. Folta, Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela, Księgarnia Akademicka, Kraków 2010, s. 285-293
-
„Edutainment” jako metoda edukacji przyszłości (teraźniejszości), Kwartalnik „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, 2010/2, (50), s. 57-65
-
Kluczowe umiejętności w społeczeństwie informacyjnym [w:] T. Lewowicki, B. Siemieniecki (red.), Język – komunikacja – media – edukacja, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2010, s. 229-238
-
Scratch – myśl, programuj, dziel się [w:] Technologie edukacyjne w wymiarze praktycyzmu, T. Lewowicki, B. Siemieniecki (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011, s. 105-116
-
Koncepcja pięknego umysłu w kontekście wybranych blogów internetowych [w:] red. Emilia Musiał, Irena Pulak., Człowiek – media – edukacja, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Kraków 2011, s. 182-197 (współautorka: Kwiatkowska W.)
-
Edukacja i dialog w epoce cyfrowości [w:] Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, pod red. B. Siemienieckiego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2012, s. 243-266.
-
Umiejętności informacyjne gimnazjalistów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012, ss. 292.
-
Aktywność uczących się w przestrzeni Internetu, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2014, ss. 157 (współautorki: Kwiatkowska W., Majewska K.).
-
Czy pokolenia cyfrowe potrzebują edukacji informacyjnej? [w:] Edukacja a nowe technologie, pod red. Doroty Siemienieckiej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015, s. 49-67.
-
Umiejętności informacyjne w kontekście nowej kultury uczenia się [w:] Kultura informacyjna w ujęciu interdyscyplinarnym: teoria i praktyka. T. 1 / red. nauk. Hanna Batorowska, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej. Instytut Bezpieczeństwa i Edukacji Obywatelskiej. Katedra Kultury Informacyjnej i Zarządzania Informacją, Kraków 2015, s. s. 195-206 (współautorki: Kwiatkowska W., Majewska K.).
- Activity of online learners [w:] ICT in educational design: processes, materials, resources. Vol. 10, sci. ed. Eunika Baron-Polańczyk, Zielona Góra 2016, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, s. 123-137 (współautorka: Kwiatkowska W.).
-
Pedagogika medialna na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu jako przykład studiów stacjonarnych w formie online, „e-mentor”, nr 1 (68) 2017, s. 4-10 (współautorka: Kwiatkowska Wioletta, Majewska Kamila).
-
The potential of interactive media and their relevance in the education process, „International Journal of Psycho-Educational Sciences”, Vol. 6 no. 3 2017, s. 1-10 (współautorka: Siemieniecka Dorota, Kwiatkowska Wioletta, Majewska Kamila)
-
Uzależnienia od mediów cyfrowych: problem XXI wieku?, „Wychowanie na co Dzień”, nr 5 (266) 2017, s. 3-9.
-
Obecność nauczyciela w internetowej społeczności uczącej się, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, No 27 (2018), artykuł w druku (współautorka: Kwiatkowska Wioletta).