Dane kontaktowe:
majewska@abs.umk.pl
56 611 42 67
Konsultacje w semestrze zimowym 2015/2016:
wtorek 8.30-9.30, Gagarina 13A, p. 7
środa 8.30-9.30, Gagarina 13A, p. 7
Ukończyła 5-letnie studia magisterskie na wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (2009 r.).
W 2009 roku rozpoczęła studia doktoranckie z zakresu Pedagogiki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Publikacje:
- Edukacja medialna w służbie uczniom [w:] V Konferencja „Informatyka w Edukacji” – IwE 2008, Toruń, 3-6 lipca 2008, Kwiatkowska A.B., Sysło M.M. (red.), Agencja Wydawnicza Argi, Wrocław 2008, s. 220-226.
- Jak Geometry Expressions pomaga w zrozumieniu twierdzenia Pitagorasa [w:] „45 Minut” nr 2(56), Toruń 2009, s. 25-26.
- Jak skutecznie aktywizować i motywować ucznia: nauczanie programowane, początki oraz stan obecny [w:] „45 Minut” nr 4(70), Toruń 2009, s. 17-20.
- Trzy równoważne definicje okręgu: konstrukcje przy pomocy programu Geometry Expressions [w:] Materiały konferencji mathPAD 2008: Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, 19-22 sierpnia 2008, Majewski M., Skiba R. (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2010, s. 110-116.
- Toruńska debata o ukrytym programie edukacji nauczycieli [w:] „Wychowanie na co Dzień” nr 1-2 (196-197), Toruń 2010, s. 27.
- Geometry Expressions [w:] „Wszystko dla Szkoły” nr 5, Warszawa 2010, s. 5-6.Bibliografia prac prof. zw. dra hab. Bronisława Siemienieckiego [w:] W kręgu edukacji informatycznej i medialnej: studia ofiarowane prof. Bronisławowi Siemienieckiemu z okazji 60. rocznicy urodzin, 40- lecia pracy naukowej i 20-lecia powstania Toruńskiego Ośrodka Badań nad Edukacją Informatyczną i Medialną, Kwiatkowska W., Siemińska-Łosko A. (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 201, s. 37-53.
- Czy technologia informacyjna może zastąpić osobę nauczyciela na lekcji matematyki? [w:] Język – komunikacja – media – edukacja, Siemieniecki B., Lewowicki T. (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010, s. 265-274.
- Funkcja liniowa: propozycja wprowadzenia przy pomocy programu Geometry Expressions [w:] „45 Minut” nr 1(59), Toruń 2010, s. 21-23.
- Ocena użyteczności tablicy multimedialnej: przegląd wyników badań [w:] Wychowanie na co Dzień, nr 9 (216), Toruń 2011, s. 29-32.
- Tablica interaktywna w procesie nauczania [w:] „Wychowanie na co Dzień” nr 6 (213), Toruń 2011, s. 28-31.
- Lekcja bez tajemnic: czyli jak uniknąć podstawowych problemów w pracy z tablicą interaktywną [w:] „45 Minut” nr 2(64), Toruń 2011, s. 38-40.
- Uniwersytet szansą dla nauczyciela? [w:] Technologie edukacyjne w wymiarze praktycyzmu. T. 2, Lewowicki T., Siemieniecki B. (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011, s. 21-29.
- Jak nauczać interaktywnie? [w:] „45 Minut” nr 4 (70), Toruń 2012, s. 11-13.
- Przyczyny wysokiej efektywności nauczania z tablicą multimedialną [w:]Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, Siemieniecki B. (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2012, s. 497-516.
- Psychologiczne różnice indywidualne a osiągnięcia uczniów / Tadeusz Lewowicki. Warszawa 1975 [w:] Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, Siemieniecki B. (red.), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2012, s. 57-60.
- Tablica interaktywna: nowoczesne narzędzie dydaktyczne czy jedynie modny gadżet? [w:] Nowe media w edukacji, Lewowicki T., Siemieniecki B. (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012, s. 245-265.
- Płeć psychologiczna a zdolność widzenia przestrzennego: badanie studentów (tekst przed recenzją) [w:] „Przegląd Badań Edukacyjnych” nr 14, Toruń 2012, s. 177-189 (współautorstwo: M. Kowalczyk)
- Efektywna nauka z tablicą interaktywną [w:] „Wychowanie na co Dzień” nr 1-2 (220-221), Toruń 2012, s. 5-8.
- Piloty interaktywne w pracy szkoły [w:] „45 Minut” nr 1 (71), Toruń 2013, s. 38-40.