Informacje o projekcie
Okres realizacji II edycji projektu: styczeń-kwiecień 2021 r.
Przewidziany limit miejsc: 200 studentów kierunków pedagogicznych I, II stopnia oraz studiów jednolitych magisterskich (Pedagogika, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, Pedagogika specjalna, Praca socjalna). W przypadku wolnych miejsc istnieje możliwość udziału studentów innych kierunków studiów UMK.
Celem głównym kursu jest podniesienie kompetencji merytorycznych (wiedza), dydaktyczno-metodycznych (umiejętności) i wychowawczych (postawy), w tym umiejętności analitycznych, komunikacyjnych i cyfrowych poprzez udział w bezpłatnym, powszechnie dostępnym kursie edukacyjnym na platformie Navoica (https://studio.navoica.pl) poświęconym problematyce agresji w przestrzeni realnej i wirtualnej - analizie zjawiska, skutków oraz sposobów zapobiegania. Do realizacji poszczególnych zadań w projekcie zaangażowani są wykładowcy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika z zakresu pedagogiki, psychologii, nauk prawnych, metodyki e-learningu, a także specjaliści w zakresie tworzenia interaktywnych materiałów cyfrowych oraz nagrań wideo.
Koordynator projektu: dr hab. Wioletta Kwiatkowska, prof. UMK
Uczestnicy pracują w kursie na platformie Navoica do którego otrzymają login i hasło.
Liczba godzin dydaktycznych: 60 (okres 3,5 miesiąca lub krócej w zależności od tempa pracy studenta).
Sposób prowadzenia zajęć: SC – sieciowe wraz z moderacją przez wykładowców.
Co zyskujesz realizując kurs?
- Poznasz podstawowe definicje zjawiska agresji i przemocy, ich kryteria i przyczyny oraz relacje między nimi w świetle różnych podejść badawczych.
- Zdobędziesz informacje na temat rodzajów agresji oraz występowania zachowań agresywnych na przestrzeni życia.
- Poznasz przyczyny i skutki zachowań agresywnych./li>
- Zwiększysz swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie psychologicznych, pedagogicznych oraz prawnych aspektów zapobiegania agresji i przemocy.
- Zwiększysz swoje umiejętności i kompetencje w zakresie radzenia sobie z agresją w przestrzeni realnej i wirtualnej, w tym w pracy z dziećmi i młodzieżą.
- Poznasz psychologiczne, pedagogiczne, prawne konsekwencje przemocy i zachowań agresywnych.
Warunki zaliczenia:
- rozwiązywanie zadań cząstkowych - 25% oceny);
- test końcowy - 25% oceny;
- projekt edukacyjny dotyczący zapobiegania agresji i przemocy (opracowanie autorskiego scenariusza zajęć w zespole 3 os. wraz ze wzajemną oceną) - 50% oceny.
Po ukończeniu kursu uczestnicy otrzymują zaświadczenie.