Celem konferencji jest dyskusja nad problemami i wyzwaniami stawianymi przed współczesną edukacją w obliczu rozwoju mediów. Tegoroczna edycja po raz trzeci będzie realizowana online. Formuła ta doskonale się sprawdziła w latach 2017 i 2018. Dostęp online otwarto bezpłatnie dla studentów, doktorantów i nauczycieli. W ten sposób realizowane są postulaty otwartej edukacji i dialogu, który odbywa się pomiędzy naukowcami, badaczami a środowiskiem praktyków.
W trakcie Konferencji poruszane będą następujące zagadnienia:
1. Interaktywność w dydaktyce nowych technologii 2. Wirtualne światy w edukacji 3. Media społecznościowe w edukacji 4. Twórcze aspekty mediów 5. Aspekty poznawcze i kognitywne odbioru informacji 6. Zagrożenia związane z mediami 7. Budowanie wiedzy i rozwój twórczy człowieka w relacji z mediami 8. Dydaktyka interaktywna 9. Edukacja on-line, 2.0 i 3.0 10. Społeczne i etyczne aspekty technologii.Liczymy na wymianę poglądów oraz sformułowanie konkretnych wniosków inspirujących rozwój współczesnej pedagogiki medialnej. W trakcie konferencji planujemy transmisję wystąpień zaproszonych gości zagranicznych, rejestrację wideo i póniejsze udostępnienie nagrań na platformie UMK. Oficjalnym językiem konferencji jest język angielski, jeden z paneli będzie realizowany w języku polskim. Konferencja jest wydarzeniem rozpoznawalnym w Polsce i na świecie, integruje interdyscyplinarne środowisko naukowe badaczy. Pokłosiem konferencji jest dalsza współpraca w projektach międzynarodowych, Towarzystwach Naukowych (Polskie Towarzystwa Kognitywistyczne), czy też anglojęzycznego pisma online publikowanego na platformie UMK (apch) Cognitive Science New Media Education (http://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/CSNME/index).